Maximera din digitala marknadsföring och få insikter om din webbplats med hjälp av webbanalys. Genom att analysera dina besökares beteenden på webbplatsen kan vi hjälpa dig att identifiera vad som fungerar och vad som behöver förbättras
Maximera din digitala marknadsföring och få insikter om din webbplats med hjälp av webbanalys. Genom att analysera dina besökares beteenden på webbplatsen kan vi hjälpa dig att identifiera vad som fungerar och vad som behöver förbättras
För att lyckas med marknadsföring och försäljning i dagens digitala värld är det nödvändigt att använda sig av webbanalys eller digital analys. Konkurrensen är hård på de flesta marknader, och de som kan använda data och analys på rätt sätt är de som kommer att lyckas. Därför är det av största vikt att satsa på digital analys och webbanalys.
Våra experter har lång erfarenhet av de mest värdefulla verktygen för att arbeta datadrivet i digitala kanaler. Vi använder avancerad dataanalys för att ge er konkurrensfördelar.
Oavsett vilken fas ni befinner er i kan ni dra nytta av vår expertis. Vi hjälper er att prioritera de områden som behöver mest uppmärksamhet.
Med webbanalys analyserar vi och mäter både kvantitativ och kvalitativ data på din webbplats. Vårt team kan Google Analytics och är experter på viktiga verktyg som Google Tag Manager
Google kommer att avveckla sin gamla version av Google Analytics Universal (UA) under juni 2023 och ersätta den med Google Analytics 4 (GA4), som lanserades 2020. GA4 erbjuder flera fördelar, inklusive förbättrad analys- och datainsamling, samt enklare förståelse och tolkning av data som kan optimera din marknadsföring.
Dessutom har GA4 förbättrade funktioner för att uppfylla kraven i GDPR-lagen, vilket inte fanns i den äldre UA-versionen. GDPR gäller för alla organisationer som hanterar eller sparar personuppgifter och känslig information om kunder och anställda.
Helsingborg Design LAB följer med i utvecklingen och kan hjälpa er att övergå från UA till GA4 eller implementera GA4 för att optimera webbanalyserna för ert företag.
Genom att använda verktyg som Google Analytics kan du få en detaljerad rapport om dina besökares beteenden på hemsidan och ta viktiga insikter för att förbättra din webbplats.Att ha korrekt och kvalitativ data i ditt Google Analytics-konto är avgörande för att få tillförlitliga insikter och kunna ta datadrivna beslut. Hos oss kan du få hjälp med en kontroll av ditt Google Analytics-konto, där en av våra webbanalytiker analyserar mätningen och ger rekommendationer för eventuella förbättringar.
Kontakta oss för att boka en kontroll av ditt Google Analytics-konto idag och ta din webbanalys till nästa nivå!
Att sätta upp Google Tag Manager är ett kraftfullt verktyg för att mäta och spåra aktiviteter på din webbplats. Hos oss kan du få hjälp med att komma igång med Google Tag Manager eller att vidareutveckla din befintliga installation. Våra experter kan hjälpa dig att implementera spårningskod för olika marknadsföringsverktyg för att säkerställa att du kan mäta och analysera din marknadsföring på ett datadrivet sätt.
Kontakta oss för att få hjälp med att sätta upp Google Tag Manager och ta dina mätningar till nästa nivå.
Hjälp med webbanalys? Boka in ett möte med oss