Dogman Tjänster x HDL
Vi på Helsingborg Design LAB är glada över att ha hjälpt Dogman att förbättra sin bokningshantering genom utvecklingen av en skräddarsydd plattform för Dogman Care.
👉 Läs mer om projektet här: https://lnkd.in/dAypt7sb
Dogman använde tidigare Boka Direkt, där varje butik hade sitt eget system och konto för att hantera bokningar. Detta skapade flera utmaningar eftersom alla butiker erbjöd samma tjänster till samma pris, men hanterades oberoende av varandra. För att förbättra effektiviteten och kundupplevelsen ville Dogman övergå till en mer centraliserad struktur för sina tjänster under varumärket Dogman Care.
HDL fick i uppdrag att utveckla en skräddarsydd plattform för Dogman Care. Vi byggde ett centraliserat bokningssystem, ett personalsystem för hantering av personal och bokningar, samt ett system för central styrning av tjänster och priser. Plattformen är baserad på en composable arkitektur, vilket gör den skalbar och framtidssäker.
Vi integrerade även Voyado med ett eget inloggningssystem (IDP) för att ge en smidig användarupplevelse för både personal och kunder. Plattformen bygger på HDL:s egen e-handelsmotor, vilket skapar framtida möjligheter för försäljning av tjänster och produkter direkt via plattformen.
Resultatet är en robust och effektiv lösning som förbättrar både intern effektivitet och kundnöjdhet.