Digitala Nyheter V.30

Digitala Nyheter V.30

Välkomna tillbaka till Digitala Nyheter V.30! Den här veckan får vi läsa mer om Twitters nya Status-indikatorer, TikToks dominans, LinkedIn’s Native Carousel Posting och till sist Snapchats 347 miljoner användare!

Digitala Nyheter V.30

Twitters nya “status”-indikatorer närmar sig lansering

Det nya alternativet “Status” låter dig lägga till en liten anpassningsbar statusuppdatering i dina tweets, som tillexempel “Spoiler Alert” & “Vacation Mode”. Detta kan hjälpa till att eliminera en del av de vanliga användningarna av emojis och andra sätt att beteckna detsamma, vilket ger dig mer tecken att använda för din faktiskt tweet-text. När någon postar en tweet med en status, så kommer man att kunna trycka på den statusindikatorn, som tar dig till en lista över alla tweets som har tillämpat samma aktivitet.

Digitala Nyheter V.30

TikToks dominans expanderas till nyheter 

TikToks snabba uppgång är både obestridlig och har aldrig tidigare skådats av någon annan social media, med detta utlöser helt nya trender inom innehållskonsumtion. Nya rapporter visa att TikToks inflytande kan sträcka sig långt bortom bara underhållning, med särskilt yngre användare som nu i allt högre graf förlitar sig på appen för nyhetsinnehåll. När det kommer till nyhetsinnehåll, så publicerade Storbritanniens Office of Communications för någon vecka sedan en ny rapport som visar att TikTok nu är den snabbast växande nyhetskällan för vuxna personer i Storbritannien.

Digitala Nyheter V.30

LinkedIn lanserar alternativet Native Carousel Posting

LinkedIn har nu beslutat att göra en fullfjädrar funktion med ett nytt Carousel-postalternativ som läggs till i dina verktyg för uppdateringar. Det är just nu bara vissa användare som har möjligheten att skapa ett karusellinlägg, men det kommer att rulla ut till fler personer. Man kan även lägga till alt-text i installationsprocessen, samtidigt som man också kan ändra ordningen på dina uppladdningar som du vill innan du lägger upp dem i appen.

Digitala Nyheter V.30

Snapchat når 347 miljoner dagliga användare

Efter att ha varnat investerare redan i maj om att deras resultat skulle påverkas av snabbt utvecklande marknadsförhållanden, har Snap Inc. nu publicerat sina siffror för andra kvartalet 2022, som visar en stadig ökning av användningen, men långsammare tillväxt på intäktssidan. När man tittar på användare av appen så lades det till 15 miljoner fler användare under andra kvartalet, vilket tog det upp till 347 miljoner dagliga aktiva. Dock så såg man inte någon tillväxt på den nordamerikanska marknaden, som är i särklass den största intäktsdrivande.

 

Har ni några frågor om Digitala Nyheter V.30 eller vill komma i kontakt med oss här på Helsingborg Design LAB så når ni oss enklast här! Ni kan även läsa förra veckans Digitala Nyheter här.