Digitala Nyheter V.24 bjuder på lite nyheter kring Instagram, Linkedin, Twitter och Clubhouse. Vad händer egentligen med appen Clubhouse? Häng med så ska vi berätta för er!
Instagram lägger till alternativ för att fästa inlägg
Under de senaste månaderna har Instagram testat ett nytt alternativ till hur man fäster inlägg på sin profil. Nu har Instagram officiellt lanserat sitt nya alternativ vilket ger ett direkt lyft till din profil. Man hittar nu den nya funktionen via menyn med tre punkter högst upp till höger i alla inlägg. Du kan fästa upp till tre inlägg, både foton och reels, för att bli överst i ditt flöde. Detta ger kreatörer mer flexibilitet att uttrycka sig på sina profiler.
LinkedIn lägger till nya element i ”Creator Mode”
LinkedIn har tillkännagivit några nya tillägg till sitt ”Creator Mode”, som ger fler sätt för användare att bygga upp sin närvaro på det professionella sociala nätverket. LinkedIn lägger nu till ljudhändelser, länkvisning på profilen och fler sätt att bygga upp dina följare.
Ljudhändelser är ungefär som Clubhouse eller Twitter Spaces, med kapacitet att vara värd för ljuddiskussioner i appen. Eftersom du nu kan lägga till en länk högst upp i din profil så gör detta att publiken kan lära sig mer om er och ert varumärke. Tillsist lägger LinkedIn till nya följ-knappar i huvudflödet och sökresultat för att hjälpa använd
are att få relevanta följare.
Twitter lanserar ett första test av den nya “Product Drops”
Twitter vill hjälpa användare att se till att de aldri
g går miste om en exklusiv produktlansering, och hjälpa företag att få kontakt med intresserade shoppare. Detta via ett nytt påminnelse-alternativ för ”Product Drops”, som handlare kan lägga till i sina tweetlistor.
Handlare kommer snart att kunna lägga till en ”p
åminn mig”-knapp till sina tweets om kommande lanseringar, vilket kommer ge mer produktinformation och ett sätt att bli uppdaterad på releasen. Då kommer Twitter sedan att skicka ett meddelande i appen 15 minuter före lanseringen, vilket hjälper till att säkerställa att du är bland de första att handla varan.
Clubhouse strategiska skift för appens framtid
Under de senaste veckorna har avgångarna från flera toppchefer från företaget höjt ögonbrynen om dess framtid, medan de senaste nedladdningssiffrorna också pekar på problem för Clubhouse.
Den gradvisa migreringen av innehållsledare pekar på en förändring i strategin för Clubhouse, där det rapporterades förra veckan att de gör en förändring i personalen som en del av en bredare omstrukturering och omprövning av Clubhouse strategi. Det strategiska skiftet är troligen mer anpassat till mindre strukturerad och mer avslappnad använd av appen för att komma ikapp med vänner och likasinnade.
Läs förra veckans Digitala Nyheter!
Har ni några frågor angående Digitala Nyheter V.24 eller vill komma i kontakt med oss här på Helsingborg Design LAB så gör ni det enklast här!