Digitala Nyheter V.20 är här och den här veckan ska vi bland annat få läsa om varför Twitter-köpet för Musk skjuts upp och LinkedIn’s nya Pocket Guide för Employer Branding. Häng med!
Instagram lanserar ett första test av NFT-visningsalternativ
Instagrams chef Adam Mosseri har meddelat att Instagram nu lanserar ett första test av sina nya NFT-funktioner med utvalda kreatörer i USA. Processen kommer att omfatta integrationer för Ethereum och Polygon, med ytterligare stöd för Flow och Solana som kommer inom kort.
NFT-ägare kommer att kunna koppla sina Rainbow, Trust Wallet och MetaMask-konton för att verifiera NFT-ägarskapet. Användare kommer att kunna visa sina NFTs i flödet, storys och i DM.
Musk’s Twitter-affär skjuts upp
Förra veckan meddelade Musk att hans köp av företaget Twitter tillfälligt skjutits upp i väntan på ytterligare detaljer från Twitter för att stödja dess påstående att spam och falska konton representerar mindre när 5% av dess användare. Naturligtvis har många spekulerat vad detta betyder, och om det kan vara ett försök från Musk att backa ur affären.
Twitter gör denna bedömning baserat på ett urval av dess 229 miljoner användare, vilket har visat att exakt 5% av dess konton är falska. Det förklarar inte heller varför Twitter inte har tagit bort de förfalskningar som upptäckts varje gång.
LinkedIn publicerar en ny Pocket Guide
Mitt I en period av bredare förändringar så säger LinkedIn att nästan hälften av alla anställa överväger att byta roll 2022, eftersom de omvärderar sina alternativ. När man tar hänsyn till arbetet hemifrån och förändrade förväntningar på yngre anställda, är det tydligt att människor söker mer från sina dagliga roller. Syfte och flexibilitet som nu är nyckelfaktorer för att behålla topptalanger.
Med detta i åtanke har LinkedIn nu publicerat en ny guide om Employer Branding, som innehåller en rad anteckningar om hur du maximerar din arbetsgivarroll. Denna åtta sidor långa guiden har innehåll som kan hjälpa till att öka potentiella kandidater i olika skeden av resan. Du kan ladda ner guiden här.
Youtube lanserar ett test av kanalgåvor
Youtube har meddelat att de utökar sitt test av medlemsskaps-gåvor till fler användare, efter att ha lanserat en första testversion av alternativet i Japan tidigare under året. Precis som det låter så låter medlemskaps-gåvor prenumeranter att köpa kanalmedlemskap för andra som kan vara intresserade av en viss kreatör eller kanal.
När man väljer att ta emot ett donerat medlemsskap kommer tittarna att meddelas via ett personligt meddelande, samt ett uppföljande e-postmeddelande. Så man kan stödja en kreatör och hjälpa dem att växa i sin kanal, samtidigt som det också introducerar fler människor i kreatörernas bredare community och uppmuntrar dem att fortsätta komma tillbaka.
Läs förra veckans Digitala Nyheter!
Har ni några frågor om Digitala Nyheter V.20 eller vill komma i kontakt med oss här på Helsingborg Design LAB så gör ni det enklast här!