Dogman är en väletablerad kedja av djurbutiker
Dogman är en väletablerad kedja av djurbutiker med närvaro i fyra länder.
Förutom att erbjuda ett brett sortiment av djurprodukter, erbjuder varje butik även spa- och klippningstjänster för hundar och katter. Med sin starka marknadsposition ville Dogman centralisera hanteringen av dessa tjänster för att skapa en mer enhetlig kundupplevelse.
Utmaningen
Dogman hade tidigare arbetat med Boka Direkt, där varje butik hade sitt eget system och konto för att hantera bokningar.
Detta ledde till en rad utmaningar, då alla butiker erbjöd samma tjänster till samma pris, men hanterades oberoende av varandra.
För att förbättra effektiviteten och kundupplevelsen ville Dogman övergå till en mer centralstyrd struktur för sina tjänster under varumärket Dogman Care.
Lösning
HDL fick i uppdrag att utveckla en skräddarsydd plattform för Dogman Care, där vi byggde ett centraliserat bokningssystem, ett personalsystem för hantering av personal och bokningar, samt ett system för central styrning av tjänster och priser.
Plattformen är baserad på en composable arkitektur, vilket gör den skalbar och framtidssäker.
Vi integrerade även Voydao med ett eget inloggningssystem (IDP) för att ge en smidig användarupplevelse för både personal och kunder.
Plattformen bygger på HDL egen e-handelsmotor, vilket skapar framtida möjligheter för försäljning av tjänster och produkter direkt via plattformen.
Med den nya Dogman Care-plattformen har HDL framgångsrikt centraliserat bokningsprocessen och personalhanteringen över 20 butiker i fyra olika länder. Plattformen hanterar nu över 2,000 bokningar och säkerställer en enhetlig och effektiv tjänsteleverans över hela Dogman-kedjan.